Lifli gıdalar ömrü uzatıyor

ABD’li American Journal of Epidomology (Salgın Hastalık Günceleri) isimli tıp dergisinde yayaınlanan son araştırmaya göre lif bakımından zengin gıdalar ölüme yol açan sebepleri azaltıyor. Çin’de bulunan Şangay Kanser Araştırma Enstitüsü’nün Avrupa ve ABD’de yaşayan yaklaşık bir milyon kadın ve erkeğin beslenme düzeninde yaptıkları 17 araştırmada 67 bin ölüm kaydetti. ABD’li ve Çinli bilim insanları, günlük diyetine 10 gram oranında lif bakımından zengin besinler katan kişilerin ölme riskinin, katmayanlara oranla yüzde 10 daha az olduğunu ortaya koydu. ABD Tarım Bakanlığı günde bin kalorilik beslenme düzeni olan kişilere 14 gramlık lifli gıda öneriyor. Başka bir deyişle, tavsiye edilen günlük lif bakımından zengin gıda alımı, kadınlar için 25 gram, erkeklere için ise 38 gram olarak belirlendi. Araştırmaya göre, fiber yönünden zengin gıdalar (lifli gıdalar), kolesterolü, tansiyonu, şekeri ve iltihabı düzenlediği ve iyileştirmesi bakımından, kanser ve kalp ve damar hastalıkları gibi rahatsızlıklara yakalanma riskini düşürüyor.

Lif bakımından en zengin 20 gıda

Mısır
Fasulye
Siyah fasulye
Barbunya
Nohut
Avokado
Kepekli makarna
Bulgur
Kepekli ekmek
Taze fasulye
Mercimek
Armut
Enginar
Yulaf
Ahududu
Bezelye
Brokoli
Elma
Badem
Arpa

Reklamlar

Bir Cevap Yazın

Aşağıya bilgilerinizi girin veya oturum açmak için bir simgeye tıklayın:

WordPress.com Logosu

WordPress.com hesabınızı kullanarak yorum yapıyorsunuz. Log Out / Değiştir )

Twitter resmi

Twitter hesabınızı kullanarak yorum yapıyorsunuz. Log Out / Değiştir )

Facebook fotoğrafı

Facebook hesabınızı kullanarak yorum yapıyorsunuz. Log Out / Değiştir )

Google+ fotoğrafı

Google+ hesabınızı kullanarak yorum yapıyorsunuz. Log Out / Değiştir )

Connecting to %s