‘Adım Öcalan, dönemem’

'Adım Öcalan, dönemem'

İsviçre’nin kuzeybatısında yer alan Solothurn kentine göç eden Türk vatandaşı Abdullah Öcalan, kaldığı sığınaktan rahatsız olduğu için 9 göçmen arkadaşıyla metroda uyudu. Polisin dört gün boyunca gözaltında tuttuğu 32 yaşındaki Öcalan’ın bu sebeple sığınma talebi de reddedildi. Öcalan, kaldığı yere güneş ışığı girmediğini ve temiz hava olmadığını belirterek, “Ben İsviçre’yi çok sevdim. Memleketime dönmek istemiyorum” dedi. 10 Nisan’a kadar ülkeyi terk etmesi beklenen Öcalan, “Memlekete dönersem, ismim tutuklu PKK lideri Abdullah Öcalan ile aynı olduğu için büyük tehlikelerle karşı karşıya kalacağım. Bana saldırabilir, işkence edebilirler. Bu isim yüzünden zaten daha önce işkence gördüm, karakollara düştüm” diyerek şikayette bulundu. İsviçreli yetkililer ise “İsmini değiştir, kurtul” dedi. Bunun için yeterli parası olmadığını belirten Öcalan, iki çocuğu ve karısını da yanına aldırarak düzenini orada kurmak istediğini söyledi. “10 Nisan’a kadar ülkeyi terk etmezsem beni zorla atacaklar. Olsun. Ben de Fransa veya Almanya’ya giderim. Ülkeme dönemem” dedi.

Sığınmacılar orada

Göçmenlerin Avrupa’da en çok kalmak istedikleri dördüncü ülke olan İsviçre’de, hükümetin geçen ekim ayında göçmenlerin ülkeye kabulü ile ilgili getirdiği sınırlandırmalar da referandumda onaylanmıştı. Göçmenler artık yalnızca İsviçre ülke topraklarına ulaştıklarında göçmenlik başvurusu yapabiliyor. Halihazırda İsviçre’den sığınma talebinde bulunan 48 bin yabancı bulunuyor. Bunlardan 28 bin 600’ünün geçen yıl başvuru yaptığı ve bu rakamın son on yıldaki en yüksek rakam olduğu belirtiliyor.

Bir Yanıt Bırakın

